Tvåtusensjutton.

Är ju aldrig inne här längre. Vilket är lite tråkigt. Men iblanda glöms saker och ting bort. Som exempelvis det här. Dock vill jag summera mitt tvåtusensexton. Mest för mitt vuxna jag.

 

Januari:
Jag fortsatte leva ganska mycket life i Chrilles studentlya. Drack billig öl och åkte skridskor på Heden. Gbg bjöd på snöoväder och det var ganska lyxigt att bo i stan då hela Västtrafik strejkade.

 

Februari:
Hade några vin- och pärlkvällar hos en fin vän. Köpte Markus Krunegårdbiljett i fel stan och spelade pingis i ett studenthem. Blev bjuden på mensfest och åt tre sorters tårtor den fjortonde februari. 

 

Mars:
Försökte bli blodgivare för tredje gången gillt, drick findrinkar och lyckades byta till mig en Markus Krunegårdbiljett i min stad. Hurra för mig. Det var partaj i Chrilles lya och vi lyckades skrapa ihop lika många människor som kvadratmetrar.

 

April:
Sprang på ganska många secand hands, njöt av gbgsolen och fick nycklarna till min första och helt egna lya. Jag var lycklig.

 

 

Maj:
Det var som sommaren kom över en natt. Staden gungade och så gjorde även jag. Picknickade i stadens alla parker, fyllde tjugotvå och blev chockad över hur fint botaniska var. Gick på andra långdagen och drack fulöl sent in på natten.

 

Juni:
Hade en superdupertråkig tenta och fick tjuvstartat sommarlovet med lekar och vin. Gick på Håkan och kände mig som femton igen. Började jobba på riktigt på Liseberg, firade mamma i Grekland och sommaren hade precis börjar. Åhhhhh!

 

Juli:
Fick VG på en omtenta, köpte en superfin tavla och hängde på efterfester. Gick på ganska många dejter med en spännande filur, badade på Saltholmen och åt många halloumiburgare.

 

Augusti:
Gick på museum och lekte kulturell. Jobbade en hel del och veckorna sprang förbi. Jag började bli kär och vi bilade till smögen.

 

September:
Åkte till Stockholm och överraskade en babe. Så lyckat och kul. Hade praktik igen med antagligen stans bästa handledare. Gick på Kent och fick hångla. Frågade tillslut chans och fick minsann ett ja. Hurra!

 

Oktober:
Det började bli höst och jag ville ha mer sommar. Åpen som en är. Hängde på caféer, dricka lyxdrinkar och pluggade en hel del.

 

November:
Sprang in i Håkan på Liseberg. Fick ta ett kort och blev världen nöjdaste. Och så nervös jag var. Sa inte ens att han var fantastisk. Vem är jag ens? November bjöd även på tapas, spelningar och rödvin i min soffa.

 

December:
Det blev en fridefull månad med regn, julebak och långa sovmorgonar. Hade en fin jul. Gick på bio och njöt lite för mycket av "jullovet". Firade in tvåtusensjutton med tocospartaj och frukbål. Tvåtusensextons nyårmål var bland annat att hångla mer. Ett mål jag lyckades uppnå. Tvåtusensjuttons nyårsmål är att bli mer spontan i vardagen. Det känns som något bra att stäva mot.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0