Kommer bli biff efter två veckor med detta sommarjobb.

Hejsan. Idag var det första dagen på sommarjobbet. Marika i A:3 och en till tjej på torslandaskolan var där. Tur att man visste vilka det var man skulle jobba med i alla fall. Började med att hon handledaren pratade häst språk med oss. Marika verkade förstå men jag och hon andra tjejen var lite förvirrade. Vågade inte säga till min handledare att jag absolut inte kunde något om hästar. Dum gjort. Men överlevde dagen i alla fall. Och Marika lärde mig att Jesus föddes i krubba. Och krubba är där hästen har sin mat. Euuw tänkte jag då. Kul att födas bland hästmat! Slutade ett för att fröken skulle göra något viktig kvinno-göra. Typ städa eller nåt. Skönt för oss.
Snart ska jag ta bussen in till stan med mina roliga vänner. Tjejkväll och idag betyder det bio. Mys!
Puss!

Jag blir så glad av denna bild. Somrig och glad.

Kommentarer
Postat av: ellen

Bäst i häst kommer du bli! Jag kommer bli bäst i fest. Någon annan bäst i test! Eller... ? Gott att du lär dig sådant nödvändigt i alla fall, nu slipper jag oroa mig för den biten iaf :)<3

2010-06-18 @ 18:31:35
URL: http://mademoisellevanille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0