Vi kan kalla det tvåtusentio.

Hej. Idag är det sista dagen på detta året. Med tanke på att jag inte har något liv har jag skrivit lite vad jag kommer ihåg från varje månad från tvåtusentio. Och nej, man behöver inte läsa allt detta. De är egentligen till för mig när jag blir gammal och gaggig :)

Januari.
Första januari vaknade jag upp i Ellens hus med några fina vänner. Skrattar lite åt tanken nu. Då var tankarna annorlund och inte lika roliga. Januari månad flöt på och började andra terminen i nian. Flesta minnerna från januari var negativa och mycket rep med bandet plus många hemmakvällar. Tankar till festivaler växer fram för mig, Elin, Mari och Ellen. Arvikafestivals biljetter inhadlas och peppar enormt till sommaren.

Februari.
Första februari fick jag reda på att min farmor var sjuk. Det gjorde att jag inte minns så mycket av denna månad. Bara att vi pimpade Ladan och mycket pluggande i skolan. Jag skadar även foten och hoppar på kryckor. Blev något konstigt med foten och känner fortfaradne att jag har ont när jag överanstränger mig. Poor me liksom.

Mars.
Linnea fyller sexton och detta firas med en kväll på Ladan. Dock ej planerad som den borde, men det blev trevligt ändå. Pizza och powerking, hejaheja. Snön försvinner och nationella proven i engelska har just börjat.

Apri.
Elin fyller sexton och vi två åker till haga badet och coolar oss. Även lunch ute på stan och dricker fanta som smakar annorlunda. Firar påsk med Ellen, Mari och Linnea hemma hos Ellen. Tjejprat och påskbrasa nedanför backen. Spelar även in våran skiva på sex timmar. Dagen innan det sov vi plus Davidberg hos mig. Somnade lite försent och åt några starka potatisar, men vi gick upp ändå.

Maj.
Är i skogen med några i klassen plus några från skolan. Leker lekar, sjunger, röker äpple och målar krigsmålningar. Åker hem och dagen efter far klassen till Budapest. Skit kul och jag hinner även fylla år där. Grattas av att hela klassen sjunger på hotelet klockan tolv på natten. Efter allt detta roliga händer negativa saker som jag aldrig skulle tro skulle hända. Min farmor gårbort i cancer. Min älskade farmor. Jag kan fortfarande inte förstå att de är sant. Skiter i skolan och allt känns piss och Elin hjälper mig på andra tankar och stöttar mig till tusen.

Juni.
Åker till Turkiet en vecka med familjen plus två familjer till. Känns verkligen skönt att åka iväg från vardagen. Min rösten försvinner i några dagar, men det känns egentligen bara skönt. Kommer tillbaka lagom tills skolan slutar. Gråter och skrattar när klassen splittras. Balen är väldigt fin och vi dansar långt in på natten. Även många sena och varm nätter på Grytorna spenderades. Bilar även upp till Piteå. Träffar släkt och firar midsommar. Kommer hem och badar för fullt. Eller inte, hi.

Juli.
Två dagar innan Arvikafestivalen börjar går min mormor bort. Även fast vi visste det skulle hände kändes livet ändå för jävligt. Försöker ändå tänka positivt till festivalen. Jag och Elin åkter till Charlottenberg och är där i några dagar innan Arivkafestivalen börjar. Sen skuttar vi på festivalen tillsammans med Ellen, Mari, deras vänner, Elins släktingar och några randome. Äter lite starka potatisar och livet känns kostigt nog på topp. Åker buss hem från Arvika med Elin och Elins kusin Anthon. Grillkrök hos Ellen med Calleponken och CO, några mer kvällar vid Grytorna men även grillning i sanden på lilleby badet.

Augusti.
Inviger augusti månad med regn, skräckfilmer och krök hos Lilja. Familj bestämmer även lite smått random att vi ska åka till Turkiet igen. Dock ej samma ställe, så lite coola är vi allt. Är där med familjen i en vecka. Kommer hem och är brun för första gången i mitt liv. Kommer hem, ser Håkan live på wow, dock i en skog lite förlångt bort. Börjar även första terminen på gymnasiet. Tyckte först att de inte alls var kul. Men efter si sådär två veckor lärde jag känna klassen. Då var det skillnad. Tuur. Mari fyller även år, heheheee. Vi firar henne som året innan. Fucking åmål filmen plus popcorn och saft.

September.
Sommarn försvinner och regnar nästan varje dag. Köper röda Dr martens och kännes som jag kommit in i klassen. Min farfar gårbort och livet känns inte rättvist nu. Elin de hjärtebarnet stöttar mig och de hjälper faktiskt lite. Jag åker även till lindome för första gången i mitt liv Blir lite kär i druvans faktiskt. Har känt Frida och Christine i ungefär en vecka och drar sedan med på fest hos Christine. (Nu fattar jag inte riktigt att jag vågade. Jag som är så feg i vanliga fall) Vi skrattar mycket i skolan och Mikaela har precis börjat i klassen.

Oktober.
Känns som vi börjar få minusgrader här i Göteborg men de är inte riktigt sant. Börjar vara cool och hänga mer med de coola ungarna i klassen. Blir även avstängd från skolan. Christine opereras och sedan ett väldigt skönt lov in på november månad.

November.
Åker till sjövik för första gången och tycker det är ett väldigt coolt ställe. Det är fjorton plusgrader i mitt hus nästan i en vecka. Jag vet inte varför men värmen ville inte vara med. Chrille-boois hus blir förstört av äckelungar. Jag kan fortfarande inte släppa att några var så taskiga som gjorde det. Hatar dom, ja, bokstavligen.

December.
Snöar som tusan nu och minus tio nästan varje dag. Bandet spelar på Vingen med två nya låtar, Kafferep och Plastkött, plus de andra låtarna. Tar ledigt från bollekisen nästan varje helg känns det. Men december månad rullar på, som alltid i slutet av året. Chrille-booi fyller år och det firar vi med restaurange och bus. Får även jullov och vi bestämmer oss för att gå på liseberg. Julafton känns väldigt tom utan telefonsamtal från farmor och farfar. Alldeles för tom. 
Jag får även ett efterlängtat marinblått trumset. Känner mig cool och spelar hål i öronen på familjen plus grannarna. Jag och Mikaela åkte dubbeldäckarbuss för första gången i vårat liv, från korsvägen till centralen på över en halv timme. Björnligan åker på en kryssning över till danmark runt mellandagarna efter jul. Vi är rätt bra ändå och jag kommer att skryta om dom dära örhängerna hela mitt liv. Vi är faktiskt jävligt bra.

Idag, sista dagen på året tvåtusention, ska jag plus några fler coola ungdomar till Linnea och äta nyårsmiddag. Trerätters står på menyn och sedan är tanken att dra vidare. Vi vet inte riktigt vart vi ska, men vi ska dit! 

Om jag skulle tänka tillbaka på året tvåtusentio skulle jag bara tänka på negativa minnen. Inget rättvist år varken för mig eller min släkt. Men man ska inte bara tänka på det negativa. I år har jag fått några nya och helt underbara vänner som jag aldrig trodde skulle vara så fantastiska som dom vännerna jag kännt hela min skolgång genom åren. Jag vill bara tacka för det fina detta året. Så jag hoppas till tusen att tvåtusenelva blir ett toppen år. Då hade ju faktiskt alla blivit glada :)

Kommentarer
Postat av: mikaela

åh vad fint du har skrivit anna!

och det är verkligen inte rättvist det som hände :(

du är grym!<3 ses 2011!

2010-12-31 @ 16:54:56
URL: http://mikaelavisser.blogspot.com
Postat av: frida

håller med mickis!

you rooock (hehe cooltjej_94)

<3

2011-01-01 @ 16:14:49
URL: http://friida-ottosson.devote.se
Postat av: Anna

Sv Mickis och Fridiis; Fattar inte att ni orkar läsa allt detta häh. Men tack så mycket. Ni är inte så pjåkiga ni heller :)<3

2011-01-01 @ 17:06:56
URL: http://annamedmera.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Anna. Du vet mycket väl att du är bäst och även det bästa jag har. Jag kommer alltid finnas här för dig. Även när vi är gråhåriga. Du är fin. Puss på dig, hjärtat!

2011-01-02 @ 01:12:14
Postat av: Anna

Sv Elin; Hej Elin. Du vet också att jag tycker om dig väldigt mycket. På ett väldigt bra sätt. När vi är gråhåriga kommer vi bli som dom där tanterna på ullared. Puss, bästevän<3

2011-01-02 @ 12:50:17
URL: http://annamedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0