SMOP10

Hejsan. Idag har jag äntligen blivit gammal. Idag var det första dag i gymnasiet. Nya stad, ny skola, nya lärare och ny klass. Kan det ens bli mer nyare? Började elva, något positivt i alla fall. Skippade den vägen västtrafik tyckte att jag skulle ta och tog spårvagn fyra vid centralen. Fick dock vänta på den i sjutton minuter, men det var de fan värt! Och helt plötsligt körde en stor brandbil med sånt läskigt ljud på, in på drottningtorget och bort mot bron. Jag var i chocktillstånd och förstod inte riktigt om detta var vardag i stan, för det var ingen som reagerade förutom jag och en liten tjej. Hm... Sedan kom spårvagnen och den åkte upp för avenyn och försvann bort mot möndal. Överlycklig för att åka på avenyn och se människor som var lika förvirrade som jag. Men man får vara förvirrad när allt är nytt. Kom till något rum i skolan där det började ramla in lite skräckslagna folk. Till sist blev vi sexton stycken i det lilla rummet och någon rekotor började berätta lite om livet. Jag var nog allt för borta i tankar och lyssnade inte speciellt bra på vad hon sa. Men det jag hörde var att vi sexton skulle börja i samma klass. I klass SMOP10 på tredje våningen. Fick överskåp, yes! Har inte haft det sen åttan så kändes som högsta vinnst. Sen ska jag inte skriva allt för mycket om klassen, ska inte ha fördomar och inte döma någon innan jag lärt känna den. Men femton flickor och en pojk, whio! Elin hoppades på att han var bög, så blir vi ju alla "tjejer" ändå, haha. Tre stycken Jennifer:ar, nästan en fjärde del av klassen :) Sen fick vi schema för två veckors period. Har haft ont i huvudet sen jag såg det. Känns ju sådär med alla konstia förkortningar och alla konstiga tider. Asch! Man lär sig.
Men första dagen på gymnasiet var okej, verken mer eller minder, men helt okej. Imorgon kanske man vågar ta lite insiativ och börja prata med alla.
Samla mod Anna!
Puss!

Kommentarer
Postat av: ellen

Haha. Smooop. Gött namn! Härligt att du äntligen har fått röra dig i stan anna! Good for you. Hoho. Skönt med nytt. Puss

2010-08-17 @ 11:03:50
URL: http://mademoisellevanille.blogg.se/
Postat av: Mari

Anna du kommer bli ett spårvagnsproffs! Samma med fröken Thorshag! Ni kommer bli rena rama citykor, eeeh mouh?

Jag tror det kommer bli bättre efter ett tag. Försök våga mer, du vet när det gäller att prata med folk och så :) du er best Anna-bus!<3

2010-08-18 @ 10:35:15
URL: http://cerise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0